فولاد کم کربن

فهرست مطالب

فولاد st37

فولاد st37 یکی دیگر از فولادهای کربنی مشهور و پرکاربرد است. این فولاد غیر آلیاژی نرم و کم کربن است. به همین سبب، شکل پذیری آن در حالت سرد، جوشکاری و برشکاری به راحتی انجام می شود. این فولاد در ساخت سازه های ساختمانی، لوازم خانگی، ساخت دستگاه های صنعتی و برخی از قسمت های بدنه خودرو کاربرد دارد.

فولاد st44

فولاد st44 از نوع غیر آلیاژی و کم کربن فولاد است. شکل پذیری خوبی در حالت سرد دارد و جوشکاری و برشکاری عالی از خصوصیات بارز این فولاد است. استحکام کششی مناسب و یکنواخت و مقاومت سایشی خوب کمک می کنند تا از این فولاد در صنایع وسیعی استفاده شود. از فولاد ۱٫۰۰۴۴ در صنایع مختلفی مانند ساختمان سازی، قطعات و تجهیزات صنعتی، خودرو سازی، هواپیما سازی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می شود.

فولاد st52

فولاد st52 یکی از مقاوم ترین فولادهای کم آلیاژ است. این فولاد در عین داشتن استحکام و سختی بالا، شکل پذیری و انعطاف پذیری مناسبی دارد و به خوبی جوشکاری می شود. استحکام کششی آن نیز بالا است. از این فولاد در صنایع ساخت ماشین آلات و خودرو سازی، صنایع دریایی و زیرزمینی، ساختمان سازی و راه سازی، صنایع نظامی و … استفاده فراوانی می شود.